Kilka niemieckich organizacji, wspierających rozwój Górnych Łużyc na czele ze Spółką Marketingową Górne Łużyce – Dolny Śląsk (Marketing-Gesellschaft Oberlausitz-Niederschlesien mbH), zajmującą się szeroko rozumianą promocją tej krainy, podjęło oryginalną inicjatywę.
!--!--[if-->!--![endif]---->![endif]-->!--[if>!--[if>
Od 1 do 3 marca 2013 r. na drugim poziomie drezdeńskiego lotniska będzie funkcjonował punkt, w którym każdy będzie mógł uzyskać pełną informację o tym, co ciekawego dzieje się w sferze regionalnych kulinariów w granicach niemieckich Górnych Łużyc. Przy okazji będzie można skosztować rozmaitych łużyckich potraw rybnych. Tuż obok stoiska informacyjnego będą odbywać się pokazy kuchenne, tak, aby przy okazji, każdy mógł zapoznać się z kilkoma sposobami przyrządzania łużyckich karpi.
Trzeba przyznać, że nasi sąsiedzi potrafią skutecznie wcielać w życie nadzwyczaj interesujące pomysły promocyjne. Wprawdzie sama metoda trafiania przez „żołądek do serca” jest stara jak świat, ale zastosowanie jej na wielką skalę, celem promocji stosunkowo wielkiego regionu i to w dodatku na lotnisku, ma już nowatorski charakter.
Trafiona idea, która z całą pewnością zostanie pozytywnie odebrana przez jej adresatów. Cóż, warto podpatrywać, jak działają inni, może wkrótce i na naszym lokalnym podwórku, zaczniemy poważniej traktować marketing terytorialny i z większym rozmachem podejmować działania promocyjne.