Zapewniając dzieciom osiąganie sukcesów, radzenia sobie z trudnościami,
stwarzając wszystkim dzieciom szansę rozwoju na miarę ich możliwości nasi
nauczyciele stosują w pracy wiele nowatorskich metod. Jedną z nich jest Metoda Dobrego Startu Mart Bogdanowicz.
Metoda ta aktywizuje i usprawnia czynności analizatorów: wzrokowego, słuchowego i kinestetyczno - ruchowego. Kształci
prawidłową lateralizację, orientację w przestrzeni i w schemacie ciała. Koordynuje więc czynności wzrokowo - słuchowo -
ruchowe oraz usprawnia i harmonizuje wszystkie funkcje psychomotoryczne. Kształci ona zdolność rozumienia i operowania symbolami, ułatwia nawiązanie kontaktów społecznych, szczególnie dzieciom z różnymi dysfunkcjami.
Metoda ta ma wielostronne oddziaływanie i dlatego
nosi nazwę metod psychomotorycznej. W metodzie dobrego startu stosuje się trzy rodzaje ćwiczeń: ćwiczenia ruchowe, ćwiczenia ruchowo - słuchowe, ćwiczenia ruchowo - słuchowo - wzrokowe. Przygotowaniem do właściwych
ćwiczeń mogą być ćwiczenia o charakterze musztry, mające na celu orientację w schemacie ciała i w przestrzeni, zabawy orientacyjno - porządkowe. Mogą zaczynać się i kończyć pląsami ruchowymi kształtującymi motorykę
i percepcję słuchową dziecka oraz orientację w schemacie ciała - zabawy paluszkowe, tańce, masażyki. W pracy tą metodą stosuje się następujące
etapy: I etap - ćwiczenia ruchowe, II etap - ćwiczenia ruchowo - słuchowe,
III etap - ćwiczenia ruchowo - słuchowo - wzrokowe. Wszystko to mogli
zobaczyć rodzice naszych 6 latków podczas wtorkowych zajęć pokazowych