Kolejnym październikowym wydarzeniem okazał się w lubańskiej „Jedynce” X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. W tym roku odsłona tego święta nastąpiła 2 października. Celem akcji było propagowanie zabawowej formy nauczania - uczenia się matematyki.
Wszystko to miało zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja stała się okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach i nauczaniu zdalnym. Znajomość tej wiedzy przydaje się w codziennym życiu, gdyż każdy z nas nieustannie spotyka się z tą częścią nauki. Skutecznym sposobem nauki tabliczki mnożenia jest właśnie zabawa, dlatego po raz kolejny postanowiliśmy wziąć udział w projekcie. I tym razem uczniowie i nauczyciele wykazali się kreatywnością, pokazując, jak można uczyć się efektywnie.
Akcja Dnia Tabliczki Mnożenia okazała się wielkim szkolnym wydarzeniem. Najpierw były przygotowania, podczas których dzieci przypominały sobie wiadomości w trakcie zabaw, od kilku dni trwały też przygotowania plakatów matematycznych, następnie kilka dni przeznaczono na powtórki, by potem już w dniu święta sprawdzić „tabliczkową wiedzę” uczniów.
W tym roku szkolnym nauczyciele matematyki przeprowadzili akcję w klasach i na boisku szkolnym. Dzieci stały się egzaminatorami i sprawdzały znajomość tabliczki mnożenia swoich kolegów i koleżanek nie tylko w murach szkolnych, ale również na terenie naszego podwórka, kreśląc kredą działania na powierzchni boiska. Było wesoło, kolorowo i naukowo!
Tegoroczne wydarzenie odbyło się pod hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”, jednak nie tylko młodsi sprawdzali, czy starsi koledzy mają utrwaloną tabliczkę mnożenia. Działania odbywały się również w kręgu klas w ramach lekcji matematyki przez zabawę. Tak więc eksperci od tego, co niejednemu spędza sen z powiek, zostali odkryci!
I.S.