Aby poprawić jakość obsługi interesanta, Urząd Miasta Lubań uruchomił nową usługę. Teraz urzędnicy dotrą do osób, nie mogących samodzielnie załatwić swojej sprawy.
W ramach ogólnopolskiego rządowego projektu „Mobilny Urzędnik” wdrożona została usługa, która ma poprawić dostępność urzędu oraz przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu i obywatelskiemu mieszkańców Lubania o specjalnych potrzebach.
Osoby z niepełnosprawnościami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się, osoby starsze (powyżej 65. roku życia), osoby zależne (powyżej 15. roku życia) – wszyscy oni mogą liczyć na pomoc urzędników miejskiego magistratu.
– „Mobilny Urzędnik” to nowatorskie rozwiązanie, dzięki któremu większość spraw urzędowych taka osoba będzie mogła załatwić w miejscu swojego zamieszkania lub pobytu, pod warunkiem że znajduje się ono w granicach administracyjnych miasta Lubań – podkreślał Arkadiusz Słowiński, Burmistrz Miasta Lubań.
Jakie sprawy obejmuje usługa „Mobilny Urzędnik”?
– Urząd Miasta Lubań został wyposażony w mobilną stację urzędnika, dzięki czemu możliwe jest również złożenie wniosku o dowód osobisty wraz z pobraniem odcisków palców poza urzędem – mówi Aneta Płachcińska, Naczelniczka Wydziału Spraw Obywatelskich i Kierowniczka Urzędu Stanu Cywilnego. – Mobilna stacja urzędnika pozwala też na wydanie dowodu osobistego wraz z aktywacją warstwy elektronicznej oraz aktywację certyfikatów identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego – dodała A. Płachcińska.
W ten sposób dowód osobisty mogą uzyskać nie tylko osoby, które do urzędu nie są w stanie dotrzeć osobiście z powodu choroby czy niepełnosprawności, ale także osoby przebywające w domach pomocy społecznej czy zakładach karnych.
Aby umówić wizytę urzędnika, wystarczy zgłoszenie telefoniczne. Potrzebę może również zasygnalizować członek rodziny, sąsiad lub opiekun.
Zgłoszenia przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 14.00 pod numerem telefonu 75 646 44 99 lub w Urzędzie Miasta Lubań, ul. 7 Dywizji 14, pokój nr 9.
Zgłoszenia w sprawach wydania lub odbioru dowodu osobistego, przyjmowane są
w Wydziale Spraw Obywatelskich – Urzędu Stanu Cywilnego pod numerami telefonów 75 64 64 441 lub 438, lub w siedzibie urzędu przy ul. A. Mickiewicza 6 (parter) w godzinach pracy urzędu, tj. w poniedziałki, środy i czwartki 7.30 – 15.30, we wtorki 7.30 – 17.00 i w piątki 7.30 – 14.00. Wizyty umawiane są w miarę potrzeb.
Warto podkreślić, że usługa jest bezpłatna.
(ŁCR)