Podczas dni otwartych naszej szkoły nastąpiło otwarcie sali służącej do zajęć sensorycznych i muzykoterapii. To ważny krok w zapewnieniu uczniom odpowiednich narzędzi do rozwijania zmysłów oraz poprawiania ich koncentracji i koordynacji.
W sali sensorycznej znajdują się różnorodne elementy, które pobudzają zmysły uczniów, m.in.: projektor multimedialny, kolorowe światła, maty sensoryczne, różnego rodzaju elementy do budowania, a także basen z kulkami, który pełni funkcję stymulacji sensorycznej poprzez dotyk oraz pomaga w regulacji emocjonalnej. Kuleczki w basenie używane są także do ćwiczeń manualnych i koordynacji ruchowej.
W naszej sali nie zapomnieliśmy także o dźwiękach, zwłaszcza natury i lasu, które odgrywają kluczową rolę w muzykoterapii dziecięcej, ponieważ mają działanie uspokajające i relaksacyjne. Wprowadzenie dźwięków przyrody do sesji terapeutycznej pomaga uczniom w redukcji poziomu stresu i lęku, poprawia samopoczucie oraz zwiększa koncentrację i uwagę. Dźwięki natury wykorzystujemy także do rozwijania kreatywności i wyobraźni, np. poprzez tworzenie muzyki lub opowiadanie historii inspirowanych dźwiękami lasu i przyrody.
Pomysły do aranżacji gabinetu Ewa Łącka, Magda Rębisz i Aleksandra Janik.
A.J.