Pomysł zabawy w procesie dydaktycznym jest znany od dawna i praktykowany przy wielu metodach aktywizujących. Uczniowie klasy 5a podczas lekcji języka polskiego pracowali niestandardową metodą nauczania kreatywności, a więc Lego Logos.
Tym razem były to zajęcia, które w szczególny sposób rozwijały, analizowały i syntezowały treści, logiczne myślenie, wyobraźnię oraz umiejętność pracy w grupie. Zabawa z klockami pokazała, jak wyjątkowych konstruktorów rzeczywistości mamy w naszej szkole. Piątoklasiści na nowo wykreowali świat przedstawiony omawianej właśnie lektury pt. „Tajemniczy ogród” autorstwa F. Burnett. Uczniowie budowali miejsca związane z treścią powieści, następnie odszukiwali w wizualizacjach to, co uwzględnili ich autorzy. Twórcy budowli, włączając się do dyskusji, konfrontowali swoją koncepcję z wypowiedziami rówieśników, co wywołało ciekawe dyskusje. Dokonując wizualizacji tekstu, jednocześnie wykazywali się jego znajomością i zrozumieniem. Atrakcyjny środek dydaktyczny przyczynił się do wyzwolenia wewnętrznej motywacji wśród uczniów, każdy świetnie zinterpretował wiele zagadnień lekturowych, uruchamiając przy tym swoją wyobraźnię, a twórcza zabawa wpłynęła na aktywizację pracy zespołowej. Okazuje się, iż zabawa klockami może być całkiem serio…
I.S.