28 listopada, w Sali Rajców lubańskiego ratusza, radni spotkali się na sesji Rady Miasta Lubań.
W pierwszej kolejności radni przyjęli protokoły z sesji, które odbyły się 23 i 31 października 2023 roku.
Kolejnym punktem spotkania było sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Lubań w okresie międzysesyjnym. Tu pojawiły się pytania dotyczące m.in. wymiany oświetlenia ulicznego i bieżących awarii, na które odpowiedziała naczelniczka Wydziału Inwestycji i Modernizacji Aneta Pijanowska. Radni pytali również o realizację programu „Dostępny urząd” oraz stan prac przy krytej pływalni. Pojawiły się następnie pytania o windy w szkołach. Jeden z radnych zainteresował się, czy zmodernizowana pływalnia będzie wyposażona w windę, umożliwiającą osobom z niepełnosprawnościami wejście i wyjście z niecki basenowej.
Radna Małgorzata Grzesiak odczytała interpelację skierowaną do burmistrza. Pismo dotyczyło okresowych braków oświetlenia w centrum miasta.
Skarbnik Miasta Lubań Łukasz Maćkowiak przedstawił pierwsze czytanie budżetu Gminy Miejskiej Lubań na 2024 rok.
Następnie radni zajęli się uchwałami dotyczącymi:
Powyższe uchwały zostały przyjęte jednogłośnie.
Przed głosowaniem dotyczącym uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień z podatku od nieruchomości na 2024 rok, radni dyskutowali nad zasadnością wprowadzanych podwyżek. Po zmianach stawka podatku od budynków mieszkalnych wyniesie 1,15 zł/m2 powierzchni użytkowej.
Kolejne uchwały – w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2024 rok oraz zmiany w budżecie Gminy Miejskiej Lubań na 2023 rok - zostały podjęte jednogłośnie.
Po zmianach plan dochodów budżetu Gminy Miejskiej Lubań wynosi 122.429.372,76 zł, natomiast plan wydatków wynosi 134.815.549,35 zł.
Ostatnią w tym roku sesję zaplanowano na czwartek 28 grudnia.
(ŁCR)