czniowie klasy 5b podczas lekcji języka polskiego wykonali zadanie w ramach ogólnopolskiego projektu „Polak ma essę!”. Piątoklasiści tropili zapożyczenia pochodzące z języka angielskiego. Uczniowie dowiedzieli się, czym są anglicyzmy, tworzyli i rozwiązywali krzyżówki nawiązujące do poznanych zwrotów oraz układali anagramy wyrazowe. Przy wykonywaniu zadań pracowali metodą projektową, a uatrakcyjnieniem zajęć była zabawa językowa przy herbatce w miłej atmosferze. Uczestnicy zajęć mieli okazję wykorzystać poznane zasady savoir-vivre’u przy okazji realizowanego w szkole projektu „Spotkanie przy herbatce z kulturą angielską”.
U Należy podkreślić, że egzamin zdali wzorowo, bowiem pokazali dobre maniery! Okazuje się, że nauka przez zabawę to przede wszystkim frajda i angażowanie emocji, a przecież, kiedy dzieci wykorzystują emocje, szybciej się uczą.
I.S.
;